Minggu Saham Amanah Malaysia 2010




Minggu Saham Amanah Malaysia telah diadakan di Padang Letak Kereta Wisma Bapa Malaysia Kuching dari 20 April hinngga 26 April 2010. Program anjuran Permodalan Nasional Berhad ini mendapat sambutan yang hangat daripada penduduk di sekitar Kuching. Pelajar-pelajar SMK Pending telah dijemput untuk membuat lawatan ke tapak pameran tersebut. Pelbagai aktiviti dijalankan untuk memberi pendidikan kepada para pelajar yang mungkin berhasrat membuat pelaburan dalam pelbagai skim ajuran Permodalan Nasional Berhad.
Pengunjung yang mendaftar di kaunter MSAM 2010 akan diberikan pasport biru untuk remaja manakala pasport berwarna merah untuk orang dewasa. pasport ini hanya sah untuk tempoh sehari yang diberikan secara percuma. Dengan pasport itu juga para pelajar dapat melayakkan diri untuk menyertai e-peraduan bagi memenangi pelbagai hadiah menarik dan menebus cenderahati . Setiap pelajar dikehendaki mendapatkan sekurang-kurangnya empat cop daripada syarikat yang menyertai pameran itu dan menebus ganjaran. Mereka yang dapat memperolihi lima cop hingga ke 16 cop layak menyertai e-peraduan dan mendapat beg MSAM. Jika mereka berjaya mendapat lebih daripada 16 cop akan menerima cenderahati khas MSAM. Pelajar SMK Pending berjaya membawa pulang cenderahati seperti T Shirt, dan beg MSAM, malah ada pelajar yang berjaya membawa pulang kipas angin.
Sesungguhnya lawatan ini memberi pengetahuan kepada pelajar tentang pelaburan yang ditawarkan oleh Permodalan Nasional Berhad

 
me know wordpress - 100+ wordpress tutorials for beginners