Pameran Seni 2016

Pameran Seni STPM merupakan acara yang dijalankan setiap tahun sejak 2013. Pameran ini wajib dilaksanakan oleh pelajar tingkatan 6 Atas yang mengambil matapelajaran 970/3. Projek Kajian Seni Visual ini dijalankan pada Penggal keTiga .

Pada tahun ini, tema "Ekspresi Pak Belang telah ditetapkan sebagai tema dalam projek kajian pelajar. Tema ini telah menetapkan pemasalahan khusus bidang korporat yang dikaitkan dengan keunggulan sifat Pak Belang. Pemahaman pelajar tentang ciri keunggulan sifat harimau yang sesuai diterapkan sebagai budaya kerja korporat divisualkandalam bentuk karya akhir mengikut gaya dan kreaviti tersendiri. Aspresasi seni membolehkan pelajar berhubung dengan audien tentang bentuk karya yang dihasilkan serta mesej yang cuba disampaikan.

Pemeran ini disertai oleh 13 orang pelajar Tingkatan 6 Atas. Projek kajian bermula sejak bulan Jun sehingga bulan September 2016.Pameran ini turut disertai 26 orang pelajar dari tingkatan 6 Rendah yang mengambil mata pelajaran Seni Visual. Pelajar-pelajar ini didedahkan kepada cara pengelolaan program serta terlibat secara langsung dalam jawatankuasa kecil seperti jamuan dan persembahan.

Pameran dirasmikan bersama oleh Tuan Pengetuan Ivor Lim dan Miss Malaysia 2016 Cik Kueh Mei Fung. Ucapan dan kata perangsang telah diberikan oleh Tuan Pengetua dan tetamu jemputan khas Cik Kueh Mei Fung. Tetamu kemudiannya melihat hasil kerja pelajar.










 
me know wordpress - 100+ wordpress tutorials for beginners