Pameran Buku dan Movie day anjuran Pusat Sumberr Sekolah

Pameran Buku 
Satu pameran buku telah diadakan pada 16 Ogos 2016 atas usaha Pusat Sumber Sekolah bersama dengan Dewan Bahasa dan Pustaka. DBP telah menghantar satu ‘book truck’ ke sekolah bagi pelajar sesi pagi dan petang. Objektif pameran buku ini ialah untuk memupuk minat membaca di samping menyediakan buku berkualiti untuk tatapan pelajar. Antara buku-buku yang dipamerkan ialah buku ilmiah dan buku akademik terbitan DBP. 







Movie Day
Ahli Kelab Pusat Sumber Sekolah (Pelajar Pra-Universiti / Tingkatan Enam Rendah) telah mengadakan aktiviti “Movie Day” pada 12 Ogos 2016. Tujuan utama aktiviti ini ialah mengalakkan penggunaan Bahasa Inggeris di kalangan pelajar. DI samping itu, jualan tiket juga dimasukkan ke dalam dana Pusat Sumber Sekolah. 
Target pelajar untuk aktiviti ini ialah pelajar sesi pagi. Filem yang ditayangkan ialah ‘Alice Through the Looking Glass”. Seramai 15 pelajar menyertai aktiviti ini dengan minuman kotak dan makanan ringan disediakan. Pada akhir aktiviti ini, pelajar diminta mengisi borang refleksi tayangan filem. 
Dengan sambutan yang agak memuaskan, Kelab PSS merancang untuk mengadakan lagi ‘Movie Day’ untuk pelajar sesi pagi dan petang.



LAPORAN DISEDIAKAN OLEH HO BENG SIEN

 
me know wordpress - 100+ wordpress tutorials for beginners